Abloy on Suomen arvostetuin brändi vuonna 2018

/global/scaled/1000x435x24x64x1000x435/Other-certegoFI-photos-brand-library-Abloy-110v.jpg

Suomalaisen lukituksen uranuurtajana tunnettu Abloy on Suomen arvostetuin brändi vuonna 2018. Heti perässä tulevat Fiskars, Fazer ja Arabia. ABLOY harppoi korkeimmalle sijalle Markkinointi & Mainonta -lehden tänään julkaisemassa Arvostetuimmat brändit 2018 -tutkimustuloksissa.

Brändien ranking perustuu Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonnan tekemään vuosittaiseen Brändien arvostus -tutkimukseen. Tutkimusta on tehty vuodesta 1997 lähtien. Tutkimustuloksista voidaan päätellä, että suomalaiset arvostavat kotimaisia brändejä, sillä jos Abloyn nykyistä ruotsalaista omistusta ei oteta huomioon, kymmenen arvostetuimman brändin joukossa on ainoastaan yksi ulkomainen brändi, nettipalveluita tarjoava Google.

Abloyn toimitusjohtaja Jari Toivanen kertoo M&M –lehden haastattelussa, että yhtiön pitkä ikä ja vahva perintö ovat vaikuttaneet Abloyn brändin arvostukseen. Abloy on vahvasti mukana suomalaisten arjessa. Toki kiitoksensa ansaitsee pitkäjänteinen brändinrakentamistyö ja johdonmukainen markkinointiviestintä. Abloy uudistaa parhaillaan brändiään.

”Se, mistä kuluttajat meidät tuntevat, on vain pieni siivu siitä, mitä me teemme”, Abloy Oy:n toimitusjohtaja Jari Toivanen toteaa haastattelussa. Hän viittaa yhtiön uusiin digitaalisiin lukituksen ja liikkumisen ratkaisuihin, kuten ABLOY OS, ABLOY PULSE sekä Yale Smart Living.

Tutkimuksen kohderyhmä oli 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta. Tutkimukseen vastasi noin 6 900 henkilöä ja se toteutettiin kesäkuussa 2018.

Sisaryhtiö Certego onnittelee Abloyta upeasta sijoittumisesta arvostetussa bränditutkimuksessa.