Hälytyskeskus vastaanottaa kiinteistöhälytyksiä vuoden jokaisena päivänä
CERTEGO 24/7:n (ent. K2 Turvapalvelut) hälytyskeskus toimii 24/7 vuoden jokaisena päivänä ottaen vastaan hälytykset kiinteistö-, turva- ja kameravalvonnasta. Mikäli kiinteistön toiminta poikkeaa tavanomaisesta, saa hälytyskeskus siitä tiedon välittömästi. Etäyhteyden avulla ammattitaitoinen päivystäjä analysoi hälytyksen syyn ja ryhtyy tarvittaviin toimenpiteisiin kutsuen paikalle tarvittaessa kiinteistönhoitajan tai vartijan ja ottamalla kriittisissä tilanteissa yhteyden hätäkeskukseen.
Palveluihimme kuuluvat:

Kiinteistövalvomopalvelut tuottaa CERTEGO 24/7 (ent. K2 Turvapalvelut)
CERTEGO 24/7 yhdistää modernin turvallisuustekniikan ja kiinteistöautomaation keräämän tiedon vuorokauden ympäri toimivaan palvelukeskukseen, josta on suorat yhteydet vartiointiliikkeisiin, huoltoliikkeisiin ja muihin yhteistyökumppaneihin sekä viranomaisverkon kautta viranomaisiin.

Finanssialan hyväksymä palvelukeskus - CERTEGO 24/7
CERTEGO 24/7 -palvelukeskus on Finanssiala ry:n hyväksymä hälytyskeskus (SFS-EN 50518), joka tarjoaa valvonta-, viestintä-, ohjaus- ja raportointipalveluita. Keskuksestamme on suorat yhteydet vartiointiliikkeisiin, huoltoliikkeisiin, muihin yhteistyökumppaneihin ja viranomaisverkon kautta viranomaisiin.
Palvelukeskuksemme on rakennettu järjestelmien osalta avoimeksi: kiinteistöjärjestelmien ottaminen valvontaan onnistuu niiden laitetoimittajasta riippumatta, jolloin vältetään laiteinvestoinnit.
Kaikkiin palveluihimme sisältyvät tapahtumakirjaukset tilaajan hallinnoimaan tai palveluntuottajan eri palveluna tarjoamaan huoltokirjajärjestelmään sekä toteuma- ja vasteaikaraportointi asiakkaalle.
Etäyhteydellä varustettu hälytyskeskuspalvelumme säästää jopa 85 % hälytyskäynneistä.

Turvallisuusjohdon palvelut varmistavat säännösten noudattamisen
Turvallisuusjohdon palveluilla varmistetaan kiinteistön toiminnan jatkuva säännöstenmukaisuus.
Palvelumme kattaa säännölliset turvallisuuskävelyt ja palotarkastukset yhdessä kiinteistön omistajan kanssa, pelastussuunnitelman teon pelsu.fi-palveluun sekä sen ajantasaisuuden ylläpidon, ja yhteistyön koordinoinnin pelastuslaitoksen ja viranomaisten kanssa.
Palveluun voidaan lisäksi sisällyttää poistumisharjoitukset, turvallisuusauditoinnit ja turvallisuuteen liittyviä koulutuksia, kuten alkusammutus- ja ensiapukoulutukset.

Hälytysvalvontamme analysoi hälytykset ja käynnistää tarvittavat toimenpiteet
Kiinteistö- tai murtohälytyksen tullessa hälytysvalvontalaitteet ilmoittavat siitä 24/7 toimivaan palvelukeskukseemme. Keskuksessa päivystäjämme analysoi vastaanotetun hälytyksen ja toimii riskiarvion perusteella kanssanne sovitun toimenpideohjeen mukaisesti.
Tarvittaessa paikalle hälytetään vartija tai huoltohenkilö. Kriittisissä hälytyksissä ilmoitetaan hätäkeskukseen. Koneoppimisella saadaan tapahtumien välitys automatisoitua asian käsittelyn tehostamiseksi.
Hälytyskeskusasiantuntijamme auttavat minimoimaan tarpeettomat hälytys- ja huoltokäynnit etäkäytön avulla.
Hälytyskeskuksemme vastaanottaa ilmoituksia 24/7 ja reagoi nopeasti poikkeamiin.

Linjavalvonta varmistaa hälytyksensiirron toiminnan
Linjavalvontapalvelulla varmistetaan kiinteistön paloilmoitinjärjestelmän hälytyksensiirron jatkuva toimivuus. Palvelukeskuksemme valvoo siirtoliittymien toimintaa 24/7 ja ilmoittaa linjavioista operaattorille ja viranomaisille.
Poikkeusjärjestelyt tilataan toimintaohjeen mukaisesti ja sovitaan pelastuslaitoksen kanssa, jos vika ei kuittaannu 60 min kuluessa. Kun vika on saatu korjattua tai poistunut, perutaan poikkeusjärjestelyt ja raportoidaan asiakkaalle.
Linjavalvonta kattaa Finanssiala ry:n automaattisten paloilmoitinjärjestelmien hälytyksen siirrolle edellyttämän tiedotuspalvelun.
Suoritamme jatkuvasti palvelun laadunseurantaa osana ISO 9001 -sertifioitua johtamisjärjestelmäämme.

Hälytyskuvavalvonta poikkeustilanteiden havainnointiin ja hälytystilanteiden selvitykseen
Palvelukeskus vastaanottaa kameroiden kuvaa 24/7. Järjestelmän havaitessa kohteessa asiaankuulumatonta toimintaa, palvelukeskuksessa otetaan kuva- ja tarvittaessa puheyhteys kohteeseen.
Hälytystilanteessa käynnistetään riskiarvion perusteella tilanteen vaatimat toimenpiteet toimeksiantosopimuksen mukaisesti. Tarvittaessa paikalle kutsutaan vartija, kiinteistöhuolto tai pelastuslaitos. Valvontamateriaali tallentuu myöhempää tarvetta varten.
Kamerajärjestelmällä palvelukeskus voi toteuttaa piirivartiointikierrokset taloudellisesti. Hälytyskuvaa voidaan käyttää porttien ohjauksessa, jolloin saadaan reaaliaikainen tieto hälytysvalvontaohjelmaan ja portin aukaisu voidaan suorittaa etäkäytöllä palvelukeskuksesta.
Kameravalvonta toimii laitteistosta riippumatta, jolloin jo olemassa olevat kameralaitteet voidaan ottaa valvontaan, eikä uusia laiteinvestointeja tarvita.
Myös he luottavat palveluihimme

Sujuvaa yhteistyötä palvelukeskuksessa ja kiinteistöhälytyksissä - TL-Maint
"CERTEGO 24/7 (ent. K2 Turvapalvelut) hoitaa palvelupyynnöt erittäin sujuvasti ja vieläpä vuorokauden ympäri. Meillä tämä on vapauttanut resursseja itse kiinteistöjen huoltoon, jossa itse olemme parhaita”, kertoo TL-Maintin aluejohtaja Arttu Ojala.
Olemme tuottaneet 2016 vuoden alusta TL-Maintille palvelukeskuspalvelua sekä kiinteistöhälytysten vastaanottoa. Lue asiakastarina!

Tiivistä yhteistyötä hälytyskeskuspalveluissa - KST Vartiointi
"CERTEGO 24/7:n (ent. K2 Turvapalvelut) kanssa olemme pystyneet tarjoamaan Finanssialan hyväksymän hälytyskeskuksen ja jatkuvan 24/7-palvelun asiakkaillemme. Olemme samalla saavuttaneet kustannussäästöjä sekä tehostaneet operatiivista toimintaamme", kertoo Ilpo Kvick, KST Vartioinnin toimitusjohtaja.
Tutustu KST Vartioinnin kanssa tekemäämme yhteistyöhön!

Kumppanina palvelukeskuksessa, kiinteistön etäkäytössä ja turvavalvonnassa - Tokmanni
"Olemme toimineet yhteistyössä vuodesta 2015 alkaen ja homma on toiminut todella hyvin. Olemme saaneet kiinteistöissämme aikaan energiansäästöä, ja palvelu on ollut meille helppoa ja säntillistä. Lisäksi kaikki asiat on dokumentoitu erittäin kattavasti”, kertoo Tokmannin turvallisuus ja kiinteistötoimintojen päällikkö Seppo Tokola.
Lue Tokmannin asiakastarina!

Palolinjojen toiminnan valvontaa yhteistyössä - Kouvolan Asunnot
"CERTEGO 24/7 (ent. K2 Turvapalvelut) ovat kyllä asiansa osaava joukko ammattilaisia. Voimme olla aina varmoja, että kiinteistöjemme palolinjat ovat kunnossa ja toiminnassa, jos ikävyyksiä sattuu. Tämän homman he kyllä osaavat loistavasti”, suosittelee Kouvolan Asunnot Oy:n Auvo Viiru.
Tutustu yhteistyöhömme Kouvolan Asuntojen kanssa!





Ota yhteyttä CERTEGO 24/7 -asiantuntijoihin
Kun kaipaat osaavaa kumppania kiinteistösi hälytysten vastaanottoon, tavoitat palvelujohtajamme Jani Saarvon osoitteesta jani.saarvo@certego247.fi tai numerosta +358 (0)40 770 1119 ja turvallisuuspäällikkömme Pekka Väisäsen osoitteesta pekka.vaisanen@certego247.fi tai numerosta +358 (0)40 035 1831.